Tipy na výlet

Rokytnice nad Jizerou nabízí široké vyžití jak v zimě (lyžování, běžky), tak i v létě (pěší túry, cyklistika). Spoustu informací zjistíte na webu www.rokytnice.com.

Na Dvoračky...

Vyjdete z chalupy a potom doprava a v zatáčce po 100 metrech zase doprava nahoru ke kapličce a potom již uvidíte v dálce Dvoračky, asi 3 km. Jdete alejí do lesa cca 1 km a poté směrem na Horní domky do velkého kopce, přijdete na Ručičky (tam je bufet, mají ho lidé z Rokytnice, Weithovi). Zde se najíte a napojíte a rozhodnete, zda půjdete na Dvoračky nebo zpět.

Na Dvoračky se dá jít i jinak a sice tak, že dojedeme na parkoviště k sedačkové lanovce, zaparkujeme na hlídaném parkovišti a jdeme na lanovku. Na horní stanici vystoupíme a buď se občerstvíme přímo zde na horské boudě nebo jdeme po cestě doleva do kopce směrem na Ručičky. A pak dále na Dvoračky.

Na Rezek...

Pokud chcete jídlo spojit s výletem, doporučujeme vydat se na Rezek. Z Rokytnice je to cca 8 km. Restaurace Rezek je přímo před vámi v zatáčce, druhá restaurace Jeruzalém je naproti. Obě vaří dobře, minutky i hotovky a za fajn cenu.

Do Harrachova...

Přes kopec do Harrachova (nebo autem po silnici), přes kopec je to asi 4 km nahoru, dolu, krásná cesta lesem. Je třeba zvážit, kolik děti vydrží, obvykle více než já :-).

Další cíl doporučujeme okolo Harrachova a k Mumlavě a Mumlavskému vodopádu. Zajedete do Harrachova na centrální parkoviště, jede se okolo celého Harrachova směrem do Polska, vyjedete z Harrachova a zase doprava zpět do Harrachova, trochu matoucí. Dostanete se na parkoviště a jdete podél Mumlavy. Zde máte stezku pro děti s různými dřevěnými zvířátky a atrakcemi, asi 1 km, moc hezké. Pak je tam Mumlavský vodopád, pokud bude dost vody, tak je hezký. Pak můžete jít dále podél Mumlavy a třeba až ke Krakonošově snídani, to jsou asi 4 km jedna cesta tam.

V Harrachově jsou ještě zajímavé věci jako Sklářské muzeum a Pivovar a pivní lázně, dále pak bobová dráha.

Do Liberce

Pokud máte rádi zábavu spojenou s vodou, nerváky pro rodiče či prarodiče, vydejte se do Liberce do vodního světa Babylon. Já jsem to trochu zlehčil, je to tam moc hezké a děti Babylon milují. V Liberci je nádherná zoologická zahrada a vůbec Liberec (Reichenberg) stojí za vidění. Určitě zajdeme na náměstí a pak dolů jednou uličkou okolo antikvariátu, jak on se jenom jmenoval? V něčem tohle město připomíná Opavu.